Nyårslöfte

Nu har jag städat klart och har hittat allt som är borta. Så efter nästa promenad så blir det läxläsning och komplettering av "våran 4hgård". Vet inte hur lång tid det kommer ta. Antagligen otroligt lång tid. Juste, igår när jag satt och funderade lite på det här med nyårslöften så kom jag på ett jätte bra nyårslöfte jag ska försöka med. Att sluta svära, jag svär jätte mycket. Inte bara när jag blir sur utan också under ett helt vanligt samtal och jag tycker det är rätt så fult så jag ska försöka sluta med det. Det vore superbra om jag lyckas. Sen i sommar ska jag ersätta allt godis till frukt och grönt! Det ska vara fräscht och nyttigt. Nu ska jag äta lunch och sen tänkte jag ta mig ut på en promenad med Mixa som är så pigg man bara kan bli. Hon var det redan tidigt imorse när jag ville sova men det ville inte hon! snäll som Fredrik är går han upp och släpper ut Mixa och säger år mig att försöka somna om eftersom jag sover så dåligt under nätterna. Men det gick inte somna om så jag är fortfarande jättetrött och skulle lätt kunna somna om nu. Men det har vi inte tid med! jag har en dag att uppleva och en hund att uppfostra haha. Går nog inte långlång promenaden idag eftersom det är så kallt och Mixa tycker inte det är särskillt kul att gå i två timmar då. Så det får bli halvlånga. Jag har köpt avmaskningsmedel nu och hon ska få det från och med idag och tre dagar framåt. Nä nu måste jag gå. Chingeling !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0