Bruten svans?

Jag känner mig så orolig, såå orolig. Mixa klämde svansen i våran hissdörr när vi var påväg in från våran promenad i eftermiddags. Hon skrek till och fick lite småpanik, vilket vi också fick hah, jag som alltid lovat mig själv att behålla lugnet i sånna lägen. När vi kom in märkte jag att hon blödde rätt mycket, så jag lindade om det och fixade åt henne. Tog av lindningen nyss och såret var inte så stort men jag tvättade av det och la också märke till att det ser ut som om hon brutit svansen. Det gör så ont i min mage nu så det är sjukt. Vi ska ändå till veterinären på måndag men röntga och de är så otroligt dyrt och sen så har jag hört att dom amputerar den brutna delen av svansen också och då blir det ännu dyrare. Jag lever på ett studiebidrag och har precis köpt avmaskningsmedel och ska betala en vaccinering nu så det blir skört. Skulle kunna betala miljoner för att mitt hjärta ska må bra och det känns ledsamt att pengarna inte finns. Är det någon som vet vad det kostar ungefär så kanske jag kan försöka fixa det på något annat sätt. Veterinärmottagningen har inte telefontider försen på måndag igen där man kan få rådgivning och skulle behöva veta det snarast. Usch va jobbigt. Men hon ser inte ut att ha ont alls, hon leker i 120 km/h och springer runt och leker med katten. Men svansen slokar lite mer än vanligt och den ser bruten ut. Men ibland kan jag tveka på att den är bruten för hon har höjt den några gånger som den inte vore bruten. Har iallafall lagt stödbandage nu och sen får vi se hur det ser ut imorgon. Stackars plutt. Känner mig som en otroligt dålig hundägare .. usch !



Kommentarer
Postat av: Sophie

Dålig hundägare är du då inte! Då hade du inte suttit o skrivit det där, och vart orolig!



Ville bara tipsa dig om SpångaVeterinärklinik. Dom är huuur trevliga som helst, och superbilliga!

Går alltid dit efter ett x-antal dåliga besök hos vetten i Jakan och Roslagstull mm! :) Dom har dessutom öppet på helger, dock blir det ett litet tillägg då. Annars om du är orolig kan du ju alltid ringa Djursjukhuset Albano, eller Bagarmossen, dom har jour dygnet runt :)

2010-01-10 @ 00:34:24
URL: http://www.123minsida.se/tikaani

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0