Besserwisser till tant

Nu har vi kommit hem och har precis ätit middag, det vart enkla små köttbullar med makaroner och feta ost. Jag är super trött eftersom jag inte sov så mycket inatt. Mixa har redan somnat och sover som en stock. Hon har busat hela dagen med alla andra hundar. Känns tråkigt att det var sista dagen att jobba idag, man får lite ångest. Vi har haft roligt, tycker iallafall jag :) och Mixa också. Jag har kommit underfun med att jag måste städa och leta efter dom försvunna läxpapperna imorgon annars blir jag halshuggen på tisdag och det vill jag ju inte. När vi kom hem idag så gick jag in och handlade lypsyl och lite annat i affären, när jag är där inne så har jag hur Mixa tokskäller där ute med Fredrik och hon brukar inte skälla sådär mycket utan anledning. Så när jag kommer ut så står det en tant och försöker klappa Mixa som började skälla och försökte bita henne. Mixa förövrigt är rädd för främmande människor. Och så fort jag kommer fram så börjar hon klaga på att Mixa är rädd och säger åt mig vad jag inte får göra och göra med henne, men hallå ??! det är min hund och jag vet själv hur jag ska hantera henne på bästa sätt! Hon så börjar hon förklara att hundar hälsar genom att skälla och hugga någon i armen. HAHAHA!! Och att man absolut inte får säga åt henne när hon gör något hon absolut inte ska göra. Jösses. Jag förklarade snällt att jag jobbar och studerar om hundar och som svar fnös hon till och sa att det inte räckte och att man måste börja att arbeta bort det från när hon är valp.  Och förklarade att hon kan allt om hundar och har haft hund hela sitt liv. Jag var påväg att säga att då borde du veta att man inte bara går fram och trycker upp handen i en främmande hunds ansikte utan att ens fråga om det är okej för mig. Sen så hälsar inte Mixa genom att försöka bita någon, verkligen INTE! Och om jag tycker något Mixa gör är totalt fel så visar jag det så Mixa förstår. Men jag förvånade mig själv som inte vart sur och irriterad utan var snäll och vänlig genom hela samtalet. Det tycker jag är viktigt. Nog om det! Nu har det varit vinter otroligt länge och det börjar bli lite små jobbigt. Det är så kallt så man kan inte gå på så långa promenader som man kanske velat och det är aphalt (jag kan verkligen inte gå när det är halt utan ramlar och halkar mest hela tiden). Här har dom plogat ner till just där all is är så det är snorhalt här. Nu får det bli vår. Då ska vi dra igång med all hundträning och kanske någon kurs om ekonomin vill. Annars får kurserna vänta till det blivit ett jobb. Jag fyller nitton i maj och det känns som tiden flyger förbi, de var ju inte så längesen man gick i grundskolan och jag minns min dagmamma tid ( från 1 - 6 år) som om det var förra året. Då hade man det roligt dygnets alla timmar. Under lunchen idag satt jag och tittade på massa lägenheter och villor (inte för att jag har någon möjlighet att flytta). Det är så kul att fantisera sig bort och tänka lite på framtiden och hur man vill ha det. Jag måste ha något att se fram emot. Funderar på att gå och ta en powernap för jag är så otroligt trött men då lär jag vara vaken hela natten så kanske tar och försöker hålla mig vaken ett tag till. Vill glo på en film innan man går och lägger sig men då är det väl så gott som kört för då somnar jag innan filmen ens börjat, så är det alltid! Sen vaknar man mitt i natten av att tv'n är på och meny låten går om och om igen. Då är det lika bra att släppa ut Mixa på balkongen och se om hon vill kissa och sen gå och kissa själv (nej, inte på balkongen utan på toaletten, hiih ). Det tråkiga är då att jag har så otroligt svårt att somna om sen, skulle behöva sömntabletter. Vaknar av minsta lilla ljud. Speciellt av grannarna som nuppar på övervåningen .. suck. Nu ska jag försöka ladda upp bilderna.

Svar till Sophie som frågade var barky var för något :)
Det är inget fel med att vara nyfiken, du ska bara veta hur nyfiken jag är :). Barky är ett hunddagis där jag praktiserat och extra jobbat på :).
Puss !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0