Tandlös!

Jag börjar faktiskt bli frisk men förkylningen har nu gått över till halsen och jag har tappat rösten. Visst jag kan prata men väldigt lågt och försökte sjunga och det gick absolut inte. Älskar ju att sjunga så det känns tråkigt, men snart får  man väl rösten tillbaka. Jag har iallafall börjat hårdträna med Mixa och koppelträningen visar lite framsteg och när jag stannar för att hon drar i kopplet går hon snällt  och ställer sig vid min sida men när jag gått nån meter så är hon framför mig igen och smådrar lite (absolut inte lika mycket som innan). Det har även blivit en posetiv förbättring på hennes osäkerhet med killar och med lite godis så går hon fram och äter ur handen och efter någon minut så låter hon honom klappa lite på henne. Men det kämpar vi vidare med och ska försöka träna lite på det i helgen och se hur det går. När det gäller koppelträningen tänkte jag att om jag använder mig av klickern och lite godis kanske man får lite snabbare resultat då hon lär sig  betydligt snabbare med klickern i annan träning. Men det hela resulterade bara total ofokus och ivrighet. Så fort jag klickade så var hon och hoppade framför mina fötter och ville ha godisen. Har börjat ge godisen vid min sida så hon vet vart godisen kommer men vi behöver arbeta lite mer med den saken. Så tills dess koppeltränar vi utan klicker och godis. Igår kväll la jag märke till att Mixa hade en glugg på underkäken och jag kollade lite närmre och visst var det så att hon hade tappat en liten tand. Och det märktes att det kliar otroligt mycket i tänderna just nu. Och sen igår kväll så har hon tappat tre tänder till (en till på underkäken och 2 på överkäken) och alla är bara framtänder. Måste erkänna att det ser lite lustigt ut men lika söt som socker är hon ändå. Just nu ligger hon och tuggar jätte mycket på hennes ben och de har hon gjort i perioder hela kvällen. Det är i övrigt snorhalt ute och min balans är det sämsta ! vet inte hur många gånger jag varit påväg att halka. Hade på mig mina vinterskor också och det gjorde saken ännu värre !!
Ska snart gå och ta fram mina kläder för imorgon och sen vänta på att Fredrik kommer från toaletten och så ska jag gå och borsta mina tänder och gå på toa innan det är dags att krypa till sängs. Ska upp tidigt imorgon till skillnad från idag då jag började kvart i ett och det var super skönt. Ska gosa med Mixa ett tag innan jag går och lägger mig också. Man får ju ingen kärlek från varken Fredrik eller Mixa under nätterna då dom ligger tätt intill varandra och sover. Fredrik kramar om henne medans jag ligger och fryser för mig själv intryckt mot den äckligt kalla väggen haha. Ja lite svartis blir man (hatar att erkänna det). Nu kom han ut från toaletten så jag ska lyfta ars**t ur vagnen och gå och borsta tänderna. Toodles !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0