Lunchkorv

J-Sus va trött jag är på att det ka vara så kallt ute. Idag påväg till skolan var jag tvungen att vänta och hämta Mixa på dagis av olika skäl. Så vi åkte och hämtade henne och påvägen tillbaka kom jag på att vi inte tajmade nästa buss till skolan som går vid tolv och om man tar den bussen så missar vi lunchen i skolan och blir då utan mat hela dagen. Så vi beslutade oss för att gå så fort vi kan till skolan (tar ungefär 50 minuter) och så kanske vi skulle hinna äta lite snabbt innan vi börjar lektionen. Det hade vi nog inte hunnit kan jag säga men som tur va stannade än snäll man med bilen och frågade om vi ville ha skjuts upp till skolan och det ville vi såklart och vi hann äta !!!
Nu har man iallafall fått motion så det räcker och blir över. Ikväll ska jag träna med Mixa och sen hoppa in i en varm och skön dusch. Det är fredag imorgon, så otroligt skönt. Koppelträna Mixa i helgen, hårdträning verkligen. Det är otroligt jobbigt att gå ut med henne för hon drar så hon nästan kväver sig själv plus min hand.. lilla galning. Igår vart det massa tjaffs mellan några, nämner inga namn. Och jag kan inte säga så mycket för att dom eller den nu kommer få utbrott då och det har jag ingen lust med. Men det handlade iallafall om Mixa och att jag sa att man inte ska stirra på henne och dra i henne när hon skäller och är jätte rädd för någon utan ignorera henne totalt och titta på något annat. Då helt plötsligt säger någon annan att vi säger att ingen får röra Mixa, men hallå? det var inte det jag sa. Visst får man hälsa på Mixa men man tvingar inte på henne något bara sådär utan låter henne komma fram om hon nu vill, jag vill inte göra allt värre. Och att någon som inte kan ett skit om hundar eller djur överhuvudtaget kommenterar en sån sak gör mig ännu mer irriterad, det är ändå våran hund och vårat sätt att uppfostra henne. Usch! I förrgår hade jag verkligen jätte roligt, vi vart kvar på skolan och var med Marie, Felicia och några till. När vi slutade i måndags tog vi fyra bussen till Jakan och handlade lite och på bussen somnade Felicia efter bara någon minut på bussen och förstår inte hur det går att somna så fort. Vi tog lite kort på henne och hade jätte roligt åt saken. Sen gick vi tillbaka och åt tårta eftersom Marie fyllde år så vi satt och babblade i flera timmar innan vi beslutade oss för att gå och lägga oss. I onsdags började vi halv ett så vi kunde sova lite längre, när vi vaknat bar vi tillbaka alla madrasser och sånt som vi släpat mellan två elevhem och mötte Anna som skulle äta lite av tårtan som blev kvar från igår. Så vi firade Marie lite till och satt och pratade hund, freestyle, Anna och hennes hund Gross under mässan och massa annat. Innan vi var tvungen att ta ut hundarna innan det var dags att gå och äta lunch, självklart var det den där äckliga lunchkorven som vi får varenda vecka typ. Lite dålig fantasin när det gäller maten. Nej nu måste jag ta och lyssna lite här på min lektion vi pratar ekonomi på samhällskunskapen och det är ju ändå rätt viktigt. Later !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0