Hårda tider med svåra beslut

Idag är det inte Mixas dag, hon har en dålig dag. Surfis är vad hon är. Jag är bara lite småirriterad men vem bryr sig, jag lever livet ändå ! SÅDESÅ!
Imorgon har vi naturkunskap, ska bli intressant och se vad vi får lära oss där. Har Jens som lärare i den kursen så det blir säkert roligt, han är alltid på så bra humör så alla andra är också  glada och trevliga. Klarade ju zoohandlarcertifikat proven på fågel och iller vilket gjorde att jag slapp göra kanin provet i sällskapsdjur vilket känns asnice, för orkar inte läsa om något jag inte har möjlighet att hålla på med eftersom jag tydligen är lite allergisk mot kaniner. I helgen ska jag glo på kurser som jag vill gå, och se hur mycket allt kommer gå på. Blir nog en hel del, men det gör inget. Vi har nu ätit middag, vart illamående så kunde inte äta så mycket men åt iallafall lite. Sen försökte jag få i mig en banan men nää det gick inte. Leker lite med Mixa som biter och försöker mörda sin pipleksak hon kör Gunsis taktik med dödsrullningen som krockodilerna gör haha. Det har varit en lång vecka med mycket prat om problem. En kompis till mig har tagit emot en omplacerings Border kille som sätter sig upp mot dom som säger åt honom och skäller vid hundmöten, vallar bilar osv ..  och hon vet inte om hon kan ha honom kvar pga pengar, tid, allergi och rädda små syskon. Vi försöker hitta ett hem åt honom men det står stilla, ingen som vill ta emot en hund med så stora problem. Hans förra ägare vill avliva honom så han ska slippa allt det här. Hon vill försöka behålla honom själv, men om det inte funkar måste det finnas en plan B. Vi vill hans bästa och att han ska få ha det bra och få den tid och aktivering han behöver. Svårt svårt !
Nu ska jag ta ögondroppar och gå och kissa har hållt mig ii några timmar nu. Ska nog ta ett kort på fredrik som går runt med ett par leggins på huvudet(?) haha. JAJA ! Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0