Stolt är man ibland

Mixa har varit hos veterinären idag och fått en spruta, hon sa inte ett ord utan bara låg där. Vi kollade även igenom allt så hon var frisk och kry, och friskare hund kan man inte ha. Eller ja förutom svansen då som bara blir bättre och bättre. Imorgon är det skola och Mixa ska få följa med och träffa alla som nu vill se henne. Vi ska även fira Marie som fyller år imorgon. Idag var vi även och köpte ett litet täcke till Mixa som fryser så otroligt när vi är ute så det behövdes. Även fast hon växer ur det. Ett ben fick hon att tugga på eftersom hennes tänder kliar så fasligt !
Imorse fick jag den första räkningen på försäkringen och jag vart chockad för jag trodde jag skulle betala månadsvis, men icke! Det var per år och tur att jag har sparat lite pengar för annars hade jag inte haft råd att betala den. Just nu sitter jag med läxor om slagt och dräktighet/födsel. Jätte kul .. host!
Allt ska lämnas in imorgon eller iallafall den här veckan. Lite små stressigt, men det hinner vi. Börjar tyckta det ska bli lite små kul att gå till säby imorgon, men det lär man väl tycka tills man kommer dit och sen ändrar man sig och hatar det. Själva pluggandet är ju givetvis inte kul och jag är morgontrött och har jätte svårt att komma upp om det inte är någonting man ser fram emot att vakna till. Så imorgon lär man vakna tröttare än vanligt eftersom det är första skoldagen men jag gick upp rätt tidigt idag också eftersom jag var tvungen att gå till banken och få försäkringen betald. SÅ DUKTIG JAG KÄNNER MIG !
Om 10 minuter ska jag ut med Mixa igen, i kylan. Ska nog sätta på mig två tjocktröjor .. och vantar !
Har inte blivit varm sen förra gången vi var ute. Later !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0