Överenergi om något

Nu sitter man här i vintermörkret och har inget bättre för sig än blogga. Idag har vi tagit det rätt lungt, tränat Mixa lite och finslipat snurra. Hon kan det på kommando nu och vi har även börjat träna spinn. Svansen verkar vara mycket bättre och hon verkar vara lite piggare idag och viftar på svansen i 180. Det känns skönt, otroligt skönt. Just nu leker hon med katten och dom turas om att jaga varandra, galningar. Jag börjar känna ångesten komma och nästan så man känner sig lite nervös, ja naturligtvis över att det är tillbaka till skolan på tisdag. Nu är det bara en endaste termin kvar innan det är slut på det, jag har svårt att förstå det. Jag har gått i skolan i 13 år och helt plötsligt tar allt bara slut. Måste erkänna att det kommer kännas sjukt och det kommer vara skumt att släppa vanan att sätta sig och plugga. Men tänk va skönt ! INGA MER LÄXOR !!! Holymoly. Det ska faktiskt bli otroligt skönt, säby har varit ett helvete från början till slut. Med vissa bra stunder. Grundskolan däremot, de var deprimerande att lämna. Vi ska snart se scream sen drar vi oss tillbaka för att sova och mysa lite.  Vid lunch idag gick jag och älsk ner till robbans och åt lunch och pratade lite. Vi pratar inte så mycket längre, man har fullt upp med Mixa. Så det vart två pasta carbonara som serverades med skruvmakaroner (?) watta ?! brukar man äta det med skruvmakaroner ? något helt nytt för mig isånt fall. Såsen brukar vara ljus men den var brun?? jösses. Nästa gång jag ska äta det så gör jag nog min egen, den är mycket godare! Nu under kvällen har vi tränat mycket med Mixa eftersom hon har sån överenergi som ska förbrukas. Ligg har vi dragit igång med ordentligt och det flyter på. Jag har också suttit och delat 10 dl med med levergodis i mindre bitar och om jag har ont i mina tummar nu! Nej nu ska jag sätta mig och titta på bones och se om Mixa kan acceptera att hon får sluta leka med katten nu. Börjar bli rätt jobbigt att höra på. Chingeling ! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0