15 - utomhus nu.

nu har jag precis badat Mixa och duschat själv. Det behövdes, och det är så otroligt skönt att få känna sig ren. Mixa tyckte inte det var lika roligt, mer förnedrande. Men hon stod snällt kvar och lät mig duscha klart henne. Hon lyfte på tassen när jag skulle skölja tassarna. Hon är så duktig. Idag har vi börjat träna snurra som hon tycker är jätte roligt, hon snurrar sen innan när hon ska få mat för att hon blir så glad och ivrig, så jag tänkte testa om det gick snabbare att lära henne det. Hon kan det inte på kommando än men förstår helt vad hon ska göra. Som omväxling ska vi snart ta en långpromenad ner till björnkulla och kolla in hunddagiset där och hur det ser ut. Har bott här i 5 år och har ännu inte varit där. Mixa uppskattar nog en lite kortare långpromenad eftersom det är så otroligt kallt ute och vi båda har duschat. Så det blir många små promenader idag istället. Imorgon ska jag jobba, länktar !!
Skönt för Mixa också att få springa av sig och leka med sina kompisar. Snart är det skola igen, trist. Men måste verkligen säga att jag gillar mitt schema. Äntligen är det vi som får det sköna schemat med lagom dagar, det brukar vara B klassen som får det sköna schemat. Dom har dessutom fortfarande lantbruksdjurs skötsel på schemat vilket vi inte har haha. Nu ska jag laga någon slags lunch. Typ spagetti med spagetti ?? det får funka. Bild på schemat kommer upp ikväll och lite andra bilder också. Puss Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0