Forum för levande historia och kiss i byxan haha !

För det första vill jag be om ursäkt för mitt förra inlägg till den personen de var till som vart lite besviken och arg. Men var verkligen tvungen att skriva det för att få ut det ur mig så jag slipper bära omkring på tankarna.
Sen kan jag ju berätta om studiebesöken vi gjorde i onsdags (igår).

Vi möttes på centralen vid typ 10.20 och tog oss sen vidare till gamla stan där vi gick till forum för levande historia och lyssnade på när en guide berättade om Pol Pott och dom röda khmerna. De var otroligt intressant och lärorikt och något jag faktiskt rekommenderar för dom som är intresserade av lite historia om krig och sånt. Vi fick göra lite olika tester där för att visa hur hjärnan bara väljer att se de den vill se och lite tester om vad vi litar på och inte litar på. De var inte så långt besök. Sen gick vi till tunnelbanan för att ta tåget till odenplan och vi höll på att missa tågen med några dm (jag hann först och tröck upp dörrarna så alla andra kom in) skrattade så mycket så jag höll på att kissa på mig och tårarna rann. Iallafall när vi kom till odenplan gick vi och åt lunch på Sandy's (dom serverar mackor och sånt) så vi åt en baugette med kyckling, curry röra på. Och den var verkligen jätte god om man bortser från smörgåsgurkan som nog är det vidrigaste jag vet. Mackorna är svindyra men nästan värda priset (ca 60 kr), man fick också med en chips påse och dricka. När vi ätit klart så gick vi på judiska muséet och lyssnade på en redovisning där som var lite midre bra pga allt var så stressigt och flaxit, annars hade det varit jätte intressant det med.
Mellan lunchen och Jusiska muséet hade vi 50 minuter fri tid då jag, fredrik, felicia, corina och joakim gick runt på odenplan och kollade i olika affärer som bland annat arken zoo där jag köpte en ryggväska för hundar, vi gick också till Lenas studio och frågade lite saker som vi behövde veta. mm ..
Dagen var jätte rolig och ångrar absolut inte att jag följde med.

I helgen har älsk jour så vi blir kvar på skolan tills på söndag så de blir väl halvkul. Har internet med mig så kommer kunna vara på datorn ändå. Sen är det ju lov efter det. Jag har inte en blekaste aning om vad jag ska  göra. Vad ska ni göra?
Nu ska jag packa klart allting och hoppa in i duschen innan det är dags att krypa till sängs.
Puss !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0