Valpsjuk

 




Jag kan verkligen inte få nog av hundar, nu har en av hundarna på kenneln vi pratat med fått valpar. Men jag har ju redan en valp men jag vill ju så gärna ha en till. En liten staffe. Jag får väl hålla mig tills jag skaffat jobb. Men jag kan knappt vänta ! vill ju verkligen ha en. En alldelles egen liten bulle. Vill så gärna så jag får ont i magen. Tänk vad härligt, mina högsta önskningar just nu är en staffe valp, jobb och att Mixa ska bli stor och vacker. Hon behöver trots allt sällskap, hon älskar att få leka med någon av hennes egen sort som vet hur man leker. Jag ska iallafall börja planera tills jag får chansen till min kära valp kommer. Just nu så sitter vi och kollar på vem dömer amy och ska snart äta middag, lappkojs (vet inte hur det stavas). Rätt så gott och jag är super hungrig. Mixa ska ha mat när vi har ätit sen vila några minuter innan vi ska ut på promenad med henne så hon får leka i snön och springa av sig. Imorgon är det bara två dagar kvar tills det är julafton. Tiden går så fort, det känns inte som om det var särskillt längesen det var jul sist, minns allting som om det var igår. Det är snart år 2010 vilket också känns helt sjukt, ett nytt år med nya möjligheter. Det är så man får se på det hela. Medans jag egentligen får ångest och vill bara spola tillbaka tiden och stanna där jag är och inte bli gammal. Jag trivs där jag är nu och vill helst bara stanna kvar här. Usch ! vilken ångest. Nyårsafton får mig alltid att må dåligt, och få otrolig ångest och så har det alltid varit. Det är en termin kvar på säby innan man slängs ut i vuxenvärlden och måste skaffa jobb. Men om jag måste erkänna så kommer jag bara sakna säby lite, de jag däremot kommer sakna är alla människor som man umgås med. Vi kommer ju antagligen inte ses sådär jätte ofta. Vissa bor ändå borta i skåne och andra planerar att flytta åt andra håll. Och här står man kvar i stockholm själv. Men jag vill skaffa en fin villa ute på landet med stor tomt och många hundar och där ska jag leva mitt liv till fullo. Fira jular och nyår med familj och släkt. Jag vill jobba på hunddagis och kanske hålla kurser på sidan om. Tillslut kanske man får chans att starta eget dagis någongång. Det beror ju på hur mycket jag lär mig och hur mycket jag förstår. Någon lär behöva förklara det väldigt långsamt för mig så att jag förstår haha, trögfattad kallas det. Ikväll kommer Surviving christmas som vi ska se och här kan ni läsa lite om vad den handlar om : Amerikansk romantisk komedi från 2004. Det blir både galet och förödande när den rika företagsledaren Drew Latham beslutar sig för att hyra en familj över julhelgen. Drew har tröttnat på att fira jul ensam och ger familjen Valcos ett erbjudande de borde ha sagt nej till. Deras irriterande gäst och hans orimliga krav gör julfirandet till en mardröm.

I rollerna: Ben Affleck, Christina Applegate, James Gandolfini, Catherine O'Hara. Regi: Mike Mitchell.

Många blir rätt förvånade när jag säger att jag aldrig sätt twiligt och jag antar att jag kanske borde se den någon gång. Wallander är också bra, gillar deckare. Beck och dom där. Stieg Larsson filmerna är också bra. Måste få tag på en kamera så jag kan filma på julafton och ta massa fina kort. Mixa är snart stor och innan dess ska det tas massa foton så man minns hur liten hon var. Nu ska jag titta på Las vegas innan det är dags att äta middag.

Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0