Skadad tå och hundträning



Har tyvärr inte fixat i ordning mitt rum, pga att jag gjort illa tån och kan knappt gå. Det som hände var det att jag hade datorn i sängen och något stötte till datorn så den ramlade ner för sängen och rakt på min stortånagel med kanten på datorn. Så började blöda som satan och det tog inte alls lång tid innan den vart blå och började dunka. Att gå funkar men gör otroligt ont och det går itne så otroligt fort. Men har iallafall hunnit träna med Gunilla lite och tränat bland annat "gå fint" och "hoppa i snön" :) den sista är ju rätt onödig men rätt rolig och det är bra för Gunilla så hon får tänka lite samtidigt som hon får röra på sig. Vi har även tränat att vända framför mig för att sen backa in mellan mina ben och det går super bra. Sen har vi finslipat backandes så att hon backar utan att jag måste gå mot henne samtidigt för att förenkla distans arbetet. Mixa har vi försökt lära att gå fint i koppel men hon är inte lika lätt lärt och dessutom är hon otroligt envis och trotsig just nu hon har även börjat visa en attityd jag inte gillar så det måste verkligen tränas på och fås bort innan det blir ett större problem. Nu ska jag fortsätta titta på coyote ugly med älsk och de fyrbenta galningarna eller ja en av dom är galen (mixa) den andra är urmysig (gunsi). Sen ska jag nog ta en kort runda med hundarna för att sen gå och sova.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Är Mixa mer den dominanta typen, eller den mer undergivna? Tänkte eftersom hon börjat få lite attityd, lilltjejen :)

2009-12-22 @ 18:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0