Livet börjar ..



Idag är det en bra dag, humöret på topp och jag är för en gångs skull pigg !
Om en timma ska jag ut med Mixa på långpromenad, ikväll blir det bara kortis promenader tills det slutat smälla. Man vet ju inte riktigt hur hon kommer reagera, men förhoppningsvis är hon lugn. Just nu ligger hon och tuggar på sitt ben som jag så snällt tog fram som nyårspresent. Alla måste ju ha något att se fram emot. Skönt för henne eftersom det kliar i tänderna. Själv har man precis tagit en dusch och smörjt in sig med någon god hudkräm så man känner sig fräsh. Alltså ett problem är ju att jag har inte något att ha på mig, allt är för kallt för att ha på sig. Hm. Just nu har jag ett blågult linne och mjukisar. Får se var det blir sen, kanske mina jeansleggins med min svarta "klänning". Men dom är förstora så dom åker ner hela tiden. Otroligt störande. Vill ha sommar nu! tänk att få ligga och sola på stranden med en kall drink i handen. Åhjösses alltså! Få träna på en grön gräsmatta med hundarna och musik i bakgrunden och det är varmt. Inga jackor och bylsiga kläder, jatack!
Om 13 dagar börjar skolan igen, suck .. men det känns ändå bra för då är vi ännu närmre sommaren och avslutningen från säby. Livet börjar på riktigt. Idag ska vi fira med mamma och pappa, så älsk, jag, mamma och Mixa ska gå dit och äta först innan det hela börjar och ha det trevligt. Titta på grevinnan och betjänten är ett måste. Har inte köpt några fyverkerier i år. Har inte råd, dessutom känns det onödigt och tänker på alla hundar och andra djur som ska behöva uppleva det. Men ska ut och titta lite, men har otroligt fin utsikt från balkongen så det är nog mer än lagom för mig hah. Bilder kommer det naturligtvis imorgon när man piggnat till lite. Ska inte dricka något mer en ett glas champagne och kanske nått glas vin. Man vill ju komma ihåg allt också. Ett år så sov jag vid tolvslaget pga att ingen väckte mig ( jag var sjuk och hade migrän och la mig för att vila ett tag efter maten ). Sen vaknade jag på natten av att jag var törstig. Trist. Nu ska jag ta och sminka mig innan det är dags att gå ut med Mixa. Ha en bra dag och en fortsatt bra kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0