Livet leker


Just nu är livet härligt, snön gör mig glad men kall också såklart hah. Idag började jag dagen med att leka med lilla galna Mixa. När jag släppte ut Mixa på balkongen fick hon för sig att ta med sig sitt tuggben ut haha, underliga lilla sak. När vi gjort i ordning oss så åkte vi och handlade och hämtade ut mina pengar, köpte lite skurmedel och sånt. Så det ska lukta gott hemma. När vi kom hem tog vi med oss Mixa på en promenad och gick till pappa och åt julmiddag och firade lite jul med honom. Det var verkligen jätte trevlig att träffas och vi satt och pratade länge. Åt otroligt god mat och vi fick en varsin julklapp, fick ett paket med diesel parfym, dusch kräm och body lotion och fredrik fick calvin klein parfym och deodorant, sen fick vi 500 kr och Mixa fick en pipleksak och godis. När vi satt och åt lyckades jag som vanligt med något jag inte ska göra. Jag satt och åt lax och kände inte att det var ett ben i laxen så jag svalde och det skar till i halsen och där satt det. Det gjorde så ont och det skar när jag svalde. Hämtade knäckebröd och försökte svälja med men icke, försökte med potatis men icke !
Så gick in på toaletten och försökte få ut det, den satt precis vid kräkreflexen och efter många försök med harklande, peta med fingrar och tandborste försvann det. Jag blödde i halsen pga att benet var så vasst. Och nu känns det som om jag fått halsfluss haha. Alltid lyckas jag med något!
När jag fått ut det gick jag och fortsatte äta. Pappas julskinka är nog den godaste jag ätit, han är så bra på att laga mat. Sen kom vi överrens om att åka till skäris imorgon och jag ska köpa något för mitt presentkort på stadium som jag fick av Robin i julklapp. Fredrik fick också ett. Så får se vad vi hittar, kanske ett par byxor eller någon fin tröja. Man vet aldrig vad man hittar. Nu ska jag sätta mig brevid den sovande Mixa och glassätande fredrik och glo på gladiator som har hållt på ett tag. Ha en bra kväll.


 Jag vet att jag ser extrem tjock ut men min tröja är jätte stor och mitt ansikte är däremot tjockt. Det har det alltid varit. Usch. Det är iallafall en bild som är tagen av Felicia under förberedelserna inför höstmarknaden. Vi står och målar skyltar som ska upp över hela skolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0