Vallning och fjällen !






Nu är vi hemma igen och Gunilla är med oss här. Jag har invigt snön genom att ramla. Det är ju ett måste även fast man blir lite snöig. Det gör iallafall inte ont. Gunilla tittade förvånat på mig när jag ramlade och såg väldigt undrande ut varför jag ligger i en snöhög för. Va jag älskar henne :) <3
Det var otroligt skönt att komma ut och träffs människor man tycker om, på barky hade dom snöbollskrig och halkade omkring på rastgården. Hoppas och länktar tills jag också får jobba och ha roligt med massa hundar dygnet runt, gå härliga promenader och lära mig ännu mer om hundar. Jag måste säga att jag har lärt mig så otroligt mycket nytt sen jag började på säby. Har koll på det mesta när det gäller hund men man kan ju alltid lära sig ännu mer. Något jag vill lära mig mer av är raser, lite uppfostran, träning och hundpsykologi. Allt är otroligt användbart. Skulle också vilja lära mig klippa och trimma mer än det jag redan kan. Igår bestämde jag mig för att starta igång Mixa inom vallning så snart som möjligt. Har redan märkt att hon har rätt stor vallinstingt och vi testar det naturligtvis och om allt går bra så fortsätter vi att träna oss uppåt för att kanske kunna tävla i framtiden. Hon är ju trots allt en rätt försiktig hund som inte går fram och hälsar på alla i första taget, vilket jag tycker är både bra och dåligt. Det är ju inte bra om hon är rädd för människor och andra saker som är stora och läskiga. Men det är bara träna hårt på det så ska vi nog få det att gå bra. Nu när det är så mycket snö och julkänsla så får det mig att sakna snowboarden och fjällen ! Vill bara iväg och glida ner för backarna nu men det blir inte försen nästa år tyvärr, då blir det fjällresa med vännerna där vi planerat åka släde och snowboard. Självklart tar vi med alla våra hundar. Nu ska jag titta lite på one tree hill och gosa med hundarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0