Hundnörd? javisst !

Hejhej, hur har er helg varit? min helg har iallafall varit jätte rolig. Det har ju varit Stora stockholm (hundmässan) hela helgen så där har jag hållit hus båda dagarna och tittat på när Denice ställde en vit schäfer som heter Cirwa som är en av hennes dagishundar och hon kom på tredje plats, stort grattis :). Det var tänkt att vi skulle se när Border Collie skulle ställas men var lite små stressad så vi gick vidare för att handla det vi skulle ha (bland annat klosax, Effile Sax, Allround sax, schampo, borste, tovdelare och två halsband & mycket mer). När klockan började närma sig tolv så gick vi till finalscenen för att titta på alla freestyle ekipage som skulle köra idag (klass 1 & 2), vi han däremot inte se alla eftersom vi skulle vidare på 80 års kalas för min morfar. Så vi åkte dit och träffade lite av släkten och åt smörgåstårta (muums!). Och när vi satt oss ner så ser vi hur det börjar snöa, och det fastnade på marken också och hur underbart är inte det. När vi kom hem så kom Camilla med sin Cane Corso tik Emma. Det är jätte roligt att träffas eftersom vi inte träffas så ofta längre då vi båda går i skolor med mycket plugga. Så vi pratade ikapp oss och hundarna lekte i 180. Vi somnade vid kvart i ett och vaknade rätt så tidigt för att åka hem till Camilla och lämna av Emma innan vi fortsatte till Stora stockholm för att se på allt vi inte hann med igår och sen var det ju Freestyle man inte får missa och idag var det klass 2 och 3 som gällde där det bland annat var Agnes Mohlin  tidigare elev på säby med hennes Border Collie Pelle, Helen Häggström hundlärare på Säby med sin Tollare Glada, Nathalie andra års elev på säby som körde i både klass två och tre men med olika hundar och många fler och alla var såklart super duktiga och körde på hårt och man såg verkligen hur ingen gav upp, extrem stor cred till er :). På mässan träffade man många man kände båda dagarna och det är alltid lika trevligt att träffa alla och småprata lite. Tyvärr så var inte Denice och Min med vilket jag hoppades att dom skulle vara, att se dom två köra är en helt otrolig upplevelse och båda är riktigt duktiga. Vill ni se Denice och hennes fyrbenta så finns dom HÄR. Lite filmer från mässan kommer upp senare. Imorgon är det städa som står på schemat, damsuga och torka golven i hela lägenheten, men det måste göras så det är bara göra det. Nej nu ska jag sätta mig och kolla klart på någon film som vi sitter och kollar på. Får se om jag hinner skriva ett inlägg imorgon när jag städat klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0